sobota, 7 stycznia 2017

NOWY SPRZĘT - HELP ME !


Hej wszystkim !


Polubiłam łatwość fotografowania smartfonem, a aparat dalej leży na półce.
Długo był niesprawny, a odkąd odzyskałam go po naprawie, nie potrafiłam już zacząć pstrykać tak często, jak kiedyś.
Małym krokiem było założenie bloga, lecz z perspektywy tych 4 miesięcy widzę, że.. krok milowy to to nie był xD

Mój sprzęt się zacina, a naprawione usterki znów się pojawiły. Obawiam się, że po prostu kończy swój żywot. 



W planach mam kupno nowego aparatu i tu pytanie do Was - co polecacie na początek?



Nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie pierwszej lustrzanki, gdyż do tej pory fotografowałam kompaktem.
Nie jestem w 100% zielona w temacie foto, ale nie potrzebuję też nie wiadomo jak profesjonalnego sprzętu. 



Jakim sprzętem Wy fotografujecie?
Polecacie coś szczególnego?

Będę wdzięczna za wszystkie opinie i porady !


12 komentarzy:

  1. Ja na swoją pierwszą lustrzankę wybrałam nikona d5200 i jestem zadowolona, dokupiłam do niego dwa obiektywy, ale zazwyczaj robię zdjęcia Nikkorem 50mm :) Sporo zdjęć znajdziesz na moim blogu :) Pamiętaj, że obiektyw jest ważniejszy od samego body :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo fajny ten d5200 i cenowo też spoko :)
      właśnie jeszcze nie wiem co bym chciała konkretniej fotografować, więc na początek planuję kupić z podstawowym obiektywem :)

      Usuń
  2. Ja sama siebie kieruję w stronę Nikonów jeśli będę kupowała lustrzankę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam jakiś aparat z firmy Nikon :) Sama mam aparat z tej firmy i bardzo dobrze sprawdza się :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam jeszcze trochę czasu, więc bede wertować recenzje :)
      ciagle sie waham czy nikon czy canon :)

      Usuń
    2. Zapomniałam dodać,że w moim przypadku o wyborze Canona zdecydowały ceny obiektywów (sporo tańsze niż w przypadku Nikona),możliwość bezproblemowego podpinania starych manualnych obiektywów typu Helios (w Nikonach potrzebna jest przejściówka z soczewką,w Canonie wystarczy zwykły plastik za kilka zł) a poza tym kitowy obiektyw Canona można bardzo fajnie wykorzystać do makro,kupując pierścień odwrotnego mocowania (niestety nie wiem,jak w tym przypadku mają się Nikony).

      Usuń
    3. Dobrze się składa, bo używam heliosa do zenita :)

      Usuń
  4. Sama pracuję na Canonie,wiec jeśli miałabym doradzić wybór pierwszej lustrzanki to (jeśli miałby być nowy) postawiłabym na 1200/1300D,a jeśli rozważasz coś używanego to celowałabym w 600D z podstawowym obiektywem,bo jeśli nie jesteś pewna co chcesz fotografować da ci na początek największe możliwości sprawdzenia na jakiej ogniskowej pracuje Ci się najlepiej. Krąży opinia,że obiektyw kitowy jest do kitu,jest w tym trochę racji ale moim zdaniem jest fantastyczny do nauki,od razu zauważysz czego ci w nim brakuje i czego potrzebujesz,a poza tym jak się go już dobrze pozna można robić nim na prawdę przyzwoite zdjęcia. :) Ja sama zaczynałam na Canonie 550D z kitem,ale po miesiącu kupiłam 50 mm 1.8 i jestem bardzo zadowolona z tej decyzji.Przez ostanie 1,5 przewinęło mi się przez ręce dużo aparatów zaczynając od C 50D,5d, przez Nikona 300s na D90 kończąc i teraz już wiem,czego potrzebuję. Pierwsza lustrzanka tak na prawdę jest do nauki i konkretny model nie ma wielkiego znaczenia,ważniejsze jest poznanie podstawowych zasad i mechanizmów działania sprzętu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, dzięki za tak długi komentarz ! :) Brałam pod uwagę 1300D ale wydawał mi się jakiś słaby. Chociaż słyszałam, że do nauki będzie dobry :) muszę się jeszcze zapoznać o co chodzi z tymi obiektywami i ktory jest do czego :)
      dzięki raz jeszcze :) :*

      Usuń
    2. Dobry ,,wywiad środowiskowy'' to podstawa :) Fakt faktem,że 1300d do nauki sprawdzi się idealnie,ale jeśli masz już jakieś doświadczenia z fotografią to pewnie szybko przestanie Ci wystarczać,dlatego jeśli zdecydujesz się na Canona lepiej będzie celować w serię xxxD,bądź xxD :) W razie wątpliwości służę radą :D

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz !

Zostaw link do bloga, a na pewno Cię odwiedzę, jednak nie uznaję wzajemnych obserwacji.
Odpowiadam zawsze pod zadanym pytaniem, więc jeśli czekasz na odpowiedź - sprawdź swój komentarz.

Weryfikacja obrazkowa wyłączona.