sobota, 12 sierpnia 2017

WERONIKA CYBULA


Hej wszystkim !


Zdjęcia z Weroniką wyszły dość spontanicznie - ja kupiłam blendę i chciałam ją przetestować, a Weronika się zgodziła zapozować. Swoją drogą niezliczona ilość zdjęć za nami i mam nadzieję, że tyle samo przed nami!
Od kilku dni były świetne zachody słońca, choć na złość w dzień zdjęć słońce zaszło za wielką chmurę i blenda nie miała co odbijać. Poza tym chciałam złapać ostatnie ujęcia w zbożu, a w naszej wsi wszędzie kosiły już kombajny. Na szczęście znalazłyśmy jeszcze pole, a kiedy zbierałyśmy się do powrotu, słońce znów wyszło i efektem tego są ostatnie ujęcia. 

Nasze poprzednie zdjęcia możecie zobaczyć np. TUTAJ, TUTAJ lub TUTAJ. 

A teraz zapraszam do obejrzenia zdjęć !
(Zdaję sobie sprawę, że jest ich dużo, ale nie umiałam się zdecydować)















Pierwszy raz przekonałam się i mimo obaw, ale zrobiłam zdjęcia w trybie RAW i.. sama nie wiem, czemu się bałam. Fakt, dla pewności robiłam w dwóch trybach, gdyby nie udało mi się ich wywołać w LR, ale widzę małą różnicę w kolorach, no i uratowało to trochę prześwietlone niebo.













Które zdjęcia wyszły lepiej - delikatne ujęcia z zbożu, czy ostrzejsze przy zachodzącym słońcu?



Pozdrawiam,
Takaszka

33 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia! Ja jestem fanką zachodzącego słońca, więc dla mnie lepsze te przy zachodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie wersje zdjęć są cudowne. Piękna dziewczyna! A późne słoneczne światło tylko urozmaiciło sesję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekna naturalna dziewczyna <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/08/jak-to-jest-dostac-wymarzona-prace.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zdjęcia :). Korzystałaś ze złotej czy srebrnej blendy? :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze złotej, ale dla spróbowania na zdjęciu nr 12 użyłam srebrnej i efekt jest mocniejszy :)

      Usuń
  5. Jakie ładne zdjęcia. Od zawsze podobały mi się zdjęcia w zbożu albo przy zachodzie słońca.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia, piękna dziewczyna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zdjęcia przy zachodzącym słońcu :3 6 od końca <3
    pozdrawiam
    http://paulla-m.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne ujęcia, szczególnie te z zachodem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, a modelka przecudowna! *.*

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała sesja mi się podoba, ale te kadry o zachodzie słońca zdecydowanie lepsze, uwielbiam takie klimaty :) buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna modelka i profesjonalne zdjęcia :)

    PS. Uśmiech zniewalający, chciałabym mieć takie piękne ząbki :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcia są PIĘKNE, moje gratulacje! Naprawdę masz talent. Podobają mi się i ujęcia w zbożu, i o zachodzie słońca. Coś cudownego :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia a i piękna modelka ! Gdy ja proszę mojego chłopaka o zdjęcia na tle zachodu to zazwyczaj nic nie widzę, takie życie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mi się bardziej podobają przy zachodzie, ale to ze względu na to, że po prostu sama takie zdjęcia uwielbiam bardzoooo <3 nie ujmuje to oczywiście pozostałym! jedynie do czego się "doczepiam", (ale nie złośliwie oczywiście) to retusz skóry w pierwszej części zdjęć, w jasnych strefach twarzy jest spoko, ale przy krawędziach tam gdzie ciemniej średnio to wygląda na niektórych zdjęciach :> może nie powinnam się odzywać czy coś bo sama nie jestem jakimś mistrzem i dużo mi brakuje do udanego retuszu, ale wiadomo każdy się kiedyś uczył wszystkiego, mi też zwrócono uwagę i polecono retusz z pomocą frequency separation i to pomogło bardzo w "ulepszeniu" zdjęć, także polecam jak coś :) ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Ty, właśnie bardzo dziękuję za uwagi :) Tylko, że ja obrabiałam je właśnie tą metodą :) Nie wiem właśnie jak ugryźć temat przy włosach, żeby nie zepsuć ich linii, bo obszary zaznaczam łatką, a takie małe ciężko mi zaznaczyć :/ Też to widzę właśnie. Może powinnam przy krawędziach przejść do punktowego pędzla ? :/ Sama nie wiem.

      Usuń
    2. zaznaczaj je łatką też, tylko krawędzie łatki trochę wtedy zmiękczaj :> być może to pomoże :> generalnie metoda prób i błędów jest najlepsza, w końcu znajdziesz taki styl retuszowania, który będzie idealny do danego zdjęcia :)

      Usuń
    3. A jak się zmiekcza krawędzie ? Ustawić na mniejszą twardość ? To jest przy łatce w ogóle ? :) musze sprawdzić :)

      Usuń
    4. kurcze nie miałam na myśli łatki, tylko Lasso Tool :> i wtedy masz na pasku górnym taką opcję jak "wtapianie" i tam sobie zmniejszasz (na ok. 30px), a podgląd masz klawiszem "q"
      przy łatce rzeczywiście chyba nie ma tej opcji, można jedynie twardość zmienić :)

      Usuń
  15. Ogólnie zdjęcia dobrze wykonane choć jak dla mnie zachody słońca powinny być troszkę delikatniejsze, bez podkręcania dodatkowego kontrastu czy kolorów bo same RAWY już zachowują cała gamę informacji o kolorach więc podkręcać dużo nie musimy. Także no właśnie ten retusz jak to jedna osoba wyżej wspomniała do poprawki bo widać przy krawędziach nie dociągnięcia - polecam robić punktowym pędzlem i przy krawędziach stosować duże powiększenie + łatkę. A potem już metodą z "obiektem inteligentnym" - skopiować tło, dać "konwertuj na obiekt inteligentny" --> ROZMYCIE --> "rozmycie powierzchniowe" ( najlepiej nie aż tak duże ale też niezbyt małe ) --> mając zaznaczoną utworzoną maskę kliknąć ctrl+c mając na pędzlu --> pędzel krycie 20-40% ( jak to woli ) --- to nam da jeszcze oprócz retuszu delikatne wygładzenie twarzy :)
    Zdjęcia super wykadrowane i ma piękny uśmiech ta dziewczyna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o własnie :D ja się aż tak bardzo nie znam więc sama też wypróbuję tego! :)

      Usuń
    2. Właśnie z wygladzaniem nie zrozumiałam na tych tutorialach i mam tu jaśniej, a tam ciemniej :D na pewno spróbuje tym sposobem ! Dzięki serdeczne :)

      Usuń
    3. dla mnie najprostsze tutoriale są na kanale 'Poznaj Photoshopa' więc polecam, dużo się stamtąd nauczyłam i w prosty sposób przedstawione wszystko :> no i po polsku :D

      Usuń
  16. Beautiful photos!! Love the warmth.

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne zdjęcia!
    Ja nie korzystam z blendy, bo... zazwyczaj nie ma mi kto z nią pomóc haha :D

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna sesja :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy opcji dodania komentarza jest jak wół napisane, że nie uznaję wspólnych obserwacji :/

      Usuń
  19. Bardziej jakoś podobają mi się te łagodniejsze zdjęcia, te ostrzejsze trochę straciły na jakości. Fajnie, że zaczęłaś robić zdjęcia w RAW, to duży plus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę tak, ale to dopiero moje drugie zdjęcia o zachodzie i ciągle się uczę :)

      Usuń
  20. Piękne portrety! Nie umiem stwierdzić, które fotografie mi się bardziej podobają ^^

    klaudia-niescioruk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz !

Zostaw link do bloga, a na pewno Cię odwiedzę, jednak nie uznaję wzajemnych obserwacji.
Odpowiadam zawsze pod zadanym pytaniem, więc jeśli czekasz na odpowiedź - sprawdź swój komentarz.

Weryfikacja obrazkowa wyłączona.